close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-最熱
>即時新聞-最熱 
More Tickets. Better Service. Lower Prices.

Buy or sell tickets for concerts, sports, or theater. You'll find a huge and affordable selection at Ticket Liquidator!
From our sponsors
【短片】中信證經紀業務上雲端
Sep 24th 2013, 15:12

【劉煥彥/台北報導】中國信託證券將朝精緻型證券商方向發展,未來3~5年經紀業務不求擴張實體據點,而是透過雲端技術,以虛擬網路提供投資人完整的金融商品,承銷業務則透過中國信託銀行的海外據點優勢,鎖定體質好的海外企業來台掛牌,中長期則放眼兩岸開放T股後,中國至少數十萬家民營企業的潛在來台掛牌商機。
 
中信證券總經理陸子元下午在「雲端自動盯盤」App上市記者會中表示,現在證券商要做大經紀業務,不見得要購併同業,因為大型券商買下同業後都在整併據點。
 
再者,隨著投資人世代交替,愈來愈多客戶是常用行動裝置的年輕人。中信證客戶的網路下單比重已達40%,當中比重最高的30%,是使用手機及平板電腦的客戶,可見網路下單是時代趨勢,且預期2014年有機會比重過半,所以中信證需要開發結合雲端技術的軟體服務。
 
陸子元也提到,今年將成立松江、嘉義及雙和3家分公司,且結合中信銀據點,平均每家分公司服務周邊約10家中信銀分行的客戶,達到證券與銀行相輔相成的效果。
 
想看更多有趣訊息,快上「蘋果搖錢樹」粉絲團

中國信託證券將朝精緻型證券商方向發展,圖為中信金控總部大樓。資料照片

圖為現場展示App。唐紹航攝

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    koassq 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()